Cum functioneaza bicicletele si trotinetele electrice?

Două lucruri sunt necesare pentru ca un vehicul electric să fie un vehicul electric – o baterie și
un motor. Aici vă veți familiariza cu ambele. De ce este important acest lucru? Pentru că
înțelegerea modului în care cele două funcționează împreună vă poate oferi un sentiment mai
bun pentru nevoile dvs. atunci când vine timpul să faceți cumpărături pentru trotineta sau
bicicleta dvs. electrica.

„Întregul este mai valoros decât suma părților sale.”
– Aristotel

Bateria
Motorul electric ar putea fi caracteristica definitorie a unei trotinete electrice sau a unei
biciclete electrice. La urma urmei, motoarele mai puternice înseamnă curse mai rapide, nu?
Sigur, dar progresele în tehnologia bateriilor au contribuit, în multe privințe, la împingerea
pieței vehiculelor electrice în centrul atenției.

Astăzi, bateriile sunt mai mici, mai ușoare și mai eficiente ca niciodată. Bateriile reîncărcabile
sunt folosite pentru a garanta că vehiculele electrice au o sursă de energie de încredere care
îmbunătățește experiența de călătorie.

Deci, ce a ajutat cu adevărat la declanșarea acestei revoluții electrice? Producția în masă a
bateriilor litiu-ion.

Odată ce bateriile reîncărcabile mai ușoare, mai compacte, mai eficiente, mai puternice au
devenit mai accesibile și mai accesibile, constructorii de biciclete electrice au început să le
folosească pentru a crea biciclete electrice mai atractive din punct de vedere vizual, mai ușoare
și mai fiabile.

Cât de departe vă poate duce bateria la o singură încărcare?
Una dintre principalele întrebări de pus este: Cât de departe vă poate duce bateria la o singură
încărcare? Bateriile vehiculelor electrice de astăzi, de înaltă calitate, ar trebui să vă ofere o

autonomie de 15-20 kilometrii și să fie suficient de mici pentru a permite un design compact și
ușor.

În cazul unei biciclete electrice cu pedale, distanța maximă de deplasare crește cu cât pedalezi
mai mult. Pe de altă parte, dacă motorizați mai mult și pedalați mai puțin, va trebui să vă
reîncărcați mai repede bateria.

Dincolo de această abordare foarte funcțională de a judeca calitatea unei baterii, există și
problema esteticii. Bateriile nu trebuie să distragă atenția de la experiența de conducere. Nici
nu ar trebui să vă împiedice capacitatea de a merge cu bicicleta. O baterie bună ar fi integrată
perfect în proiectarea și construcția bicicletei dvs electrice.

MOTOR
Există mai multe tipuri de motoare atât pentru trotinetele electrice, cât și pentru bicicletele
electrice. Cunoașterea diferitelor tipuri de motoare și modul în care funcționează pentru a face
mișcarea vehiculelor electrice poate fi extrem de utilă atunci când vine timpul să faceți
cumpărături.

Motoare cu butuc
Un motor cu butuc este situat în butucul uneia dintre roțile bicicletei, fie în față, fie în spate, și
creează propulsie prin rotirea roții. Aceasta este cea mai comună configurație a motorului
utilizată de producători, dar motoarele cu acționare centrală câștigă popularitate.

Există trei tipuri diferite de motoare cu butuc, identificate prin plasarea lor pe vehiculul electric:

Motoarele butucului din spate „împing” bicicleta înainte. Acest lucru se simte adesea mai
natural pentru cei obișnuiți să meargă cu biciclete convenționale, deoarece bicicletele
generează, de asemenea, energie la roata din spate, folosind un lanț și trepte de viteză. În mod
similar, deoarece cea mai mare parte a greutății persoanei este deasupra roții din spate,
motoarele butucului din spate tind să se rotească mai rar decât motoarele butucului din față și,
în anumite condiții de conducere, pot oferi o experiență de călătorie mai lină și mai eficientă.
Cu toate acestea, motoarele butucului din spate pot fi dificil de instalat sau demontat, deoarece
funcționează în jurul schimbătorilor, lanțurilor și casetelor, ceea ce poate face dificilă

efectuarea anumitor tipuri de reparații. În ciuda senzației familiare de putere generate la roata
din spate, volumul suplimentar al motorului butucului din spate poate afecta negativ
manevrabilitatea generală a bicicletei, făcându-l să se simtă puțin mai greu în spate. În cele din
urmă, la fel ca și omologii lor din butucul din față, motoarele butucului din spate introduc un
cuplu suplimentar roții din spate, ceea ce înseamnă că ar trebui utilizate cu spițe și jante
deosebit de puternice.

Motoarele butucului frontal „trag” vehiculele electrice înainte. Motoarele cu butuc din față sunt
excelente pentru bicicletele electrice cu trepte de viteză multiple, deoarece nu interferează cu
transmisia bicicletei. Bicicliștii pot merge cu pedala de la roata din spate, în timp ce primesc
ajutor de la roata din față motorizată.

De ce au tendința motoarelor butucului frontal să se rotească?

Cu motoarele cu butuc din față, totuși, cea mai mare parte a greutății se află în spatele roții din
față. Acest lucru poate afecta foarte mult performanța bicicletei.

Motoarele cu tracțiune centrală sunt mai puțin frecvente – cu siguranță când vine vorba de
trotinete electrice. Dar popularitatea lor la bicicletele electrice este în creștere. În loc să se afle
pe roțile din față sau din spate, motoarele cu tracțiune centrală furnizează energie transmisiei
bicicletei electrice. Acest sistem este excelent pentru cucerirea pantelor abrupte pe teren
stâncos și oferind o experiență de echitatie bine echilibrată. Greutatea motorului se află mai
aproape de centrul de greutate al bicicletei electrice.

ALTE COMPONENTE IMPORTANTE – FRÂNE
Am vorbit despre bateriile și motoarele vehiculelor electrice – cele mai importante două
componente care vă fac să mergeți. Dar de aceeași importanță (unii ar putea spune mai mare
importanță) este mecanismul prin care se oprește trotineta sau bicicleta electrica: frânele.
Frânele vin sub mai multe forme, iar unele sunt unice pentru tipul de vehicul electric pe care îl
dețineți.

Frâna de picior. Unicul vehiculului electric este frâna de picior din spate. Persoanele ce le
folosesc își apasă călcâiul pe aripa roții din spate pentru a frâna. Fricțiunea rezultată creează

rezistență între aripă și roată, ceea ce încetinește scuterul. Acesta este probabil unul dintre cele
mai naturale sisteme de frânare de senzație disponibile pe o trotineta electrica.

Frâna de mână. O altă opțiune sunt frânele cu disc care sunt acționate atunci când apăsați în
jos pe o manetă de mână situată pe ghidon. Frânele cu disc sunt montate fie pe roata din față,
fie pe cea din spate (adesea pe spate). În cazul frânelor cu disc dublu, unde frânele sunt
amplasate pe ambele roți, frâna de mână ar putea avea sarcini separate. Maneta din stânga
manipulează frâna de disc din față; dreapta, spate (sau invers).

Frâna-buton. Atât trotinetele electrice, cât și bicicletele electrice ar putea încorpora o soluție
software pură pentru frânare. Apăsați un buton și încetiniți-vă cursa. Alte soluții software
specializate ar putea include tehnologia avansată de frânare „Autoguard” care garantează că
motorul este complet întrerupt atunci când frânele sunt cuplate.

De ce sunt sistemele de frânare hibride o idee bună?
Frânele-buton descarca bateria, astfel încât multe vehicule electrice moderne folosesc o
combinație sau hibrid de frâne software și frâne fizice.

Frânare regenerativă. Cea mai promițătoare nouă tehnologie de frânare este frânarea
regenerativă. Vă folosește frânele pentru a vă încărca bateria. Nu uitați: energia nu poate fi
distrusă. Când vehiculul electric frânează, energia cinetică a impulsului său trebuie să meargă
undeva. Frânele tradiționale ale mașinilor sau bicicletelor folosesc frecări simple pentru a
încetini vehiculul. Energia rezultată este irosită sub formă de căldură, motiv pentru care frânele
se încălzesc atunci când au o utilizare intensă. Frânele regenerative vă iau energia cinetică și o
transformă din nou în energie electrică, care este apoi utilizată pentru a vă încărca bateria.
Rezultatul este că utilizarea puterii pe vehicule electrice cu frânare regenerativă tinde să fie
semnificativ mai eficientă.

* * *

Pentru a fi un cumpărător bine informat, nu trebuie să fii expert în componentele vehiculelor
electrice. Dar cu cât sunteți mai familiarizați cu tehnologia de bază care alcătuiește o trotineta
sau Bicicleta electrica, cu atât veți fi mai deștept când va veni timpul să faceți cumpărături.

Deși nu trebuie să știți totul despre vehiculele electrice înainte de a începe să faceți
cumpărături, trebuie să fiți expert în propriile nevoi, așteptări și obiective. La fel ca și cum ați
cumpăra un computer, o mașină sau un set de instrumente – atunci când cereți sfaturi generale
despre cumpărarea unui vehicul electric, răspunsul ar trebui să fie: „Asta depinde. . . ce
plănuiești să faci cu acest produs?”